Bez tego wniosku lekarz nie wystawi recept refundowanych

Do 30 czerwca br. należy dopełnić formalności związanych z wystawieniem recept refundowanych.

Do tego czasu trzeba złożyć wniosek o utrzymanie upoważnienia do pobierania numerów recept refundowanych. Adw. Damian Konieczny z biura prawnego OIL w Gdańsku przypomina, że w tym celu należy dokonać elektronicznej aktualizacji swoich danych osobowych w Portalu Personelu służącym do generowania numerów recept refundowanych i
dostarczyć do Narodowego Funduszu Zdrowia papierowe wnioski o utrzymanie upoważnienia.
– Niedopełnienie wskazanych formalności w terminie będzie skutkować zablokowaniem dostępu do Portalu Personelu i niemożnością generowania numerów recept – ostrzega adw. Damian Konieczny.
To stosunkowo nowa funkcjonalność portalu. Złożenie wniosków w systemie elektronicznym jest możliwe od sierpnia ub.r. Jak podawał NFZ, osoby uprawnione do wystawiania recept mogą uzyskać uprawnienia do pobierania numerów recept na leki refundowane na podstawie wniosku w postaci papierowej oraz w postaci elektronicznej, przekazywanego do właściwego oddziału Funduszu za pośrednictwem Portalu Personelu i Portalu Personelu-SNRL.
Udostępnione i zmodyfikowane aplikacje informatyczne z tą funkcjonalnością stanowią część Portalu NFZ i są przeznaczone dla pracowników medycznych.
Aplikacje informatyczne umożliwiają też: przygotowanie i wydrukowanie oświadczenia o rozwiązaniu umowy upoważniającej do wystawiania recept z jednoczesnym wnioskiem o utrzymanie bądź nie dostępu do Portalu NFZ oraz uprawnień do pobierania numerów recept po rozwiązaniu umowy upoważniającej; przekazanie w postaci elektronicznej wniosku o aktualizację danych; przygotowanie, wydruk i przekazanie wniosku w postaci elektronicznej o dostęp do Portalu Personelu oraz pobieranie puli numerów recept na leki refundowane.

INK