Komunikacja

Internet ma reagować tak, jak my zagramy

O tym, jak skutecznie promować gabinet, nie łamiąc prawa i robiąc to z klasą, z Karoliną Kazułą, CEO&PR Partner w agencji Wordsmith PR, ozmawia Katarzyna Redmerska

MT: Czy lekarz pragnący wypromować swoje usługi powinien korzystać z usług PR-owca?

Karolina Kazuła: W każdej dziedzinie warto skorzystać z usług specjalisty. Z pewnością lekarz wie to najlepiej. Lekarz to zawód szczególnego zaufania, dlatego trzeba umiejętnie zarządzać swoją reputacją. W czasach, gdy każdy może podzielić się opinią w internecie, musimy wiedzieć, jak to kontrolować i w odpowiedni sposób wykorzystać do budowania marki osobistej. Zacznijmy od siebie. Skutecznym narzędziem jest wysoka jakość obsługi. To zasada obowiązująca w każdej branży, ale szczególnie ważna jest dla lekarzy. Pacjenci chcą wiedzieć, że specjalista, do którego planują się udać, potraktuje ich we właściwy sposób i z należytą uwagą oraz kulturą. Zadowolony pacjent, tak jak każdy klient, jest najlepszą reklamą. Warto jednak zadbać, aby potencjalni pacjenci mogli dowiedzieć się o nas więcej i łatwo nas znaleźć. Strona internetowa gabinetu, porady eksperckie w formie bloga, udzielanie się w życiu społecznym czy obecność na wydarzeniach branżowych to tylko niektóre z metod promocji. Na pewno większość lekarzy zdaje sobie sprawę z możliwości, jakie dają wybrane kanały komunikacji, co nie znaczy, że wiedzą, jak z nich korzystać. Myślę, że to najlepsza odpowiedź na pytanie, czy lekarze powinni korzystać z usług PR-owca.

Jak się skutecznie promować?

Budowanie wizerunku jest jak układanie puzzli. Aby wyszedł cały obraz, muszą pasować do siebie wszystkie elementy:

1. Jeśli zadbasz o jakość obsługi pacjentów, ci chętniej będą polecać cię innym.

2. Jeśli chcesz, aby pacjenci umawiali się na wizytę właśnie do ciebie, zadbaj, aby informacje o usługach były dostępne w sieci.

3. Sprawdź, co wyświetla się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu swojego nazwiska i zastanów się, czy właśnie o taką odpowiedź ci chodziło. Zawsze lepiej budować pozytywny wizerunek, niż go naprawiać. Tak samo jak lepiej zapobiegać, niż leczyć.

MT: Lekarz jest związany ustawą o działalności leczniczej. Mówi ona, że podmiot wykonujący działalność leczniczą podaje do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Jednak treść i forma tych info...