darmowy webinar

Organizacja pracy w gabinecie lekarza oraz przychodni w dobie pandemii – trudne zagadnienia prawne

  • 30/06/2020
  • 60 min.
  • Logo bar
Obejrzyj nagranie
ZALOGUJ SIĘ
lub

Załóż konto wypełniając poniższy formularz

Administratorem danych osobowych (ADO) jest Medical Tribune Polska Sp. z o.o. Każda z powyższych zgód może być odwołana w dowolnym momencie. Więcej informacji o administratorze i sposobie przetwarzania danych zawartych jest w naszej Polityce Prywatności. W razie pytań, jesteśmy do Państwa dyspozycji pod adresem e-mail: kontakt@podyplomie.pl lub telefonem: 801 044 415

Wyk
mec. dr n. praw. Radosław Tymiński i dr n. med. Justyna Tymińska

dr n. med. Justyna Tymińska
- specjalista medycyny rodzinnej. Stopień doktora nauk medycznych uzyskała w oparciu o rozprawę pt. „Informacja lekarska na temat zalecanego szczepienia przeciwko pneumokokom a decyzja rodziców”.
Jest autorką publikacji naukowych głównie na temat szczepień oraz komunikacji. Prowadzi szkolenia i wykłady zarówno dla lekarzy jak i dla rodziców.

mec. dr n. praw. Radosław Tymiński
- radca prawny, doktor nauk prawnych, ekspert do spraw legislacji, obrońca lekarzy w sprawach sądowych, prowadzi bloga www.prawalekarza.pl, jest autorem ponad 150 publikacji z zakresu prawa medycznego, wykładowca II Wydziału Lekarskiego WUM oraz Akademii im. Leona Koźmińskiego.

Poruszane tematy

Prawidłowa organizacja pracy w gabinecie lekarskim, problemy i wyzwania, z którymi mierzą się na co dzień poradnie, były i w dalszym ciągu są nieodłącznym elementem pracy lekarzy oraz osób zarządzających placówkami. Liczne wątpliwości natury prawnej pojawiały się już wcześniej, ale ich liczba wzrosła z chwilą wprowadzenia elektronicznych systemów wystawiania zwolnień lekarskich, recept, prowadzenia dokumentacji medycznej, a także w okresie pandemii z uwagi na konieczność realizacji telewizyt. Dodatkowo powstał problem niedoborów kadrowych: wielu starszych lekarzy zrezygnowało z pracy z powodu trudności z obsługą komputera i obaw o własny stan zdrowia w czasie pandemii. Niektórzy zostali oddelegowani do pracy w innym miejscu, co również zaburzyło organizację pracy w ich macierzystej placówce.

Z myślą o tych i innych problemach przygotowaliśmy spotkanie mające na celu rozwianie większości wątpliwości natury prawnej i organizacyjnej.

Zachęcamy do udziału w webinarium – podpowiemy jak uniknąć błędów, rozwiejemy wątpliwości i odpowiemy na pytania uczestników.

Agenda:

• Konieczność i ewentualne odstępstwa od prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej.
• Czy starsi lekarze mogą ubiegać się o możliwość prowadzenia dokumentacji medycznej w wersji papierowej?
• Wystawianie zaświadczeń lekarskich dotyczących możliwości zwolnienia z noszenia maseczki ochronnej w miejscu pracy oraz innych zaświadczeń po które często zgłaszają się chorzy np. przed zabiegami operacyjnymi.
• Wystawianie zwolnień i ewentualne wprowadzanie korekty. Co w sytuacji, kiedy lekarz ma podejrzenie symulowania choroby przez pacjenta i podejrzewa go o wyłudzanie zwolnienia?
• Wystawianie recept z refundacją, w sytuacji nie posiadania pełnej dokumentacji chorego – coraz częstszy problem pojawiający się w okresie pandemii na skutek zamknięcia się wielu poradni i przepisywania się chorych do innych placówek opieki zdrowotnej.
• W jaki sposób powinna być zorganizowana praca w poradniach w czasie pandemii, tak by zachować jak największe bezpieczeństwo? Kto kwalifikuje chorego do pojawienia się w poradni osobiście, a kiedy może zostać przeprowadzona telewizyta?
• Czy w sytuacji braku środków ochrony osobistej, lekarz może odmówić pracy i przyjęcia pacjenta?
• Wielu lekarzy otrzymywało pisma oddelegowujące ich do pracy w innych placówkach. Czy lekarz ma prawo odmówić? Ile czasu powinien otrzymać na możliwość podjęcia decyzji czy interwencji w określonej sytuacji?

DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA
OBSERWUJ NAS NA